Ik heb een klacht. Wat nu?
Bent u ergens niet blij mee? Dan gaan we graag met u in gesprek. Dat hoort bij ons beleid van Ouderbetrokkenheid 3.0. Uw eerste aanspreekpunt is de leerkracht van uw kind. Toch kan het zijn dat u een probleem hebt waar u met de leerkracht niet uitkomt.
Externe vertrouwenspersoon
Loopt u vast in de gesprekken met een juf ,meester en directie? Dan is het mogelijk om contact op te nemen met juf Gerdien als interne contactpersoon. Komt u er samen niet uit? Dan kunt u ook contact opnemen met onze externe vertrouwenspersoon. U vindt haar gegevens onder Vertrouwenspersonen of in de schoolgids.
Verdere stappen
Hebt u nog altijd geen oplossing voor uw probleem? Dan vragen wij u dit kenbaar te maken bij CNS Ede. Zij denken graag mee en kunnen indien nodig bemiddelen. Als dat onvoldoende blijkt kunt u schriftelijk een klacht indienen bij Stichting Geschillen Commissie Bijzonder Onderwijs (GCBO). Op basis van uw klacht kunnen de commissie en de externe vertrouwenspersoon ons aanbevelingen doen. Op de website van CNS Ede vindt u de klachtenregeling.
Vertrouwensinspecteurs voor onderwijs en kinderopvang
Helaas doen zich zaken voor in het onderwijs en de kinderopvang die niemand wil. Seksueel, psychisch of fysiek geweld bijvoorbeeld. Het is goed te weten dat u in zulke gevallen terecht kunt bij de vertrouwensinspecteurs van de Inspectie van het Onderwijs. Een klein team van inspecteurs is, naast hun toezichthoudende taak, vertrouwensinspecteur. Wat kunnen zij voor u betekenen? En wanneer bent u zelfs verplicht contact op te nemen? Zie onderstaande flyer voor meer informatie.
Hoe neemt u contact op met de vertrouwensinspecteur?
De vertrouwensinspecteurs zijn alle werkdagen tijdens kantooruren (08.00-17.00 uur) bereikbaar op het nummer: 0900 111 3 111 (lokaal tarief, met starttarief van €0,0951).